شاب يحاول الانتحار أعلى كوبرى قصر النيل بسبب «ابنى بيتك»

شاب يحاول الانتحار أعلى كوبرى قصر النيل بسبب «ابنى بيتك»

كتب- محمد مجدى السيسى

حاول أحد مستفيدى مشروع “ابنى بيتك” الانتحار من أعلى كوبرى قصر النيل، احتجاجا على عدم تنفيذ مطالب ائتلاف “ابنى بيتك”، إلا أن المحاولة باءت بالفشل وتم إنقاذه.

وألقى المواطن محمود سيد، أحد أعضاء ائتلاف مشروع “ابنى بيتك”، نفسه من أعلى كوبرى قصر النيل محاولا الانتحار بعدما تظاهر مع الائتلاف أمام مجلس الوزراء، وبعد سلسلة من الوقفات الاحتجاجية نظمها الائتلاف؛ للمطالبة بإقالة وزير الإسكان والداخلية بسبب عدم وجود خدمات أمنية أو مرافق بالمشروع.

جاء ذلك بعدما حاول زميله المواطن “أحمد عبد الكريم” الانتحار وإلقاء نفسه من أعلى الكوبرى، لكنه فضل أن يلقى نفسه بديلا عنه.



اضف تعليق

     

    ايه المسخرة دى .. دى ناس حتى فاشلة فى تمثيل الانتحار ، فين ايام الناس اللى كانت بتشنق نفسها على سور الكوبرى وتطلع روحها ويدفنوها .. ين ايام الناس الميتة بجد

     

    حسبنا الله ونعم الوكيل عن كل مظلوم فى كل ظالم

     

    باين جدااا انهم بيمثلوا وللاسف هما فيهم اللى مكفيهم بس للاسف سمعوا الكلام انهم يمثلوا لعلى وعسى يلاقوا حل !!

     

    حسبنا الله ونعم الوكيل فى كل مسؤل ظالم لا يرعى مصالح الناس.

     

    ياريت اللى بيعلق يجرب يكون مكان الناس دى فى منهم من باع شقته التمليك للسكن فى حلم اسمه ابنى بيتك والان مشرد هو وابنائه منهم من باع دهب مراته واخد فلو س حج امه ومنهم من استدانة واستلف من طوب الارض ومنهم من طلاق مراته وساب خطيبته ومنهم الكثير والكثير فكر كثير قبل ما تحكم وياريت تجرب تكون فى نفس مكانهم بقالنا سنين بيوتنا امامنا زى الوقف كاالخراب وميش شايفن حل من المسئولين نعمل اية ممكن تقولى

اختيارات فيديو7